onsdag 17 juni 2009

Mvc, jobbet, apoteket...

Hade tid hos barnmorskan idag, som jag tidigare skrivit. Allt såg bra ut, mitt blodtryck var ett snäpp högre än tidigare vilket enbart känns skönt eftersom jag haft så lågt hela tiden. Magen fortsätter växa enligt kurvan och bebisens hjärta slog på så fint. Det var inte mycket mer att göra där, hade ju inga direkta frågor heller efter att ha tillbringat helgen inne på förlossningen & 37:an, så besöket var ganska snabbt avklarat.

Drog vidare till jobbet en sväng, för att hälsa på lite kolleger samt handla lite. Fick låna en bok av Jojo, ska alldeles strax lägga mig och börja läsa i den. Hon hade läst på Facebook att jag precis avslutat en bok så då tyckte hon att jag skulle låna den här. Perfekt!

Som avslutning blev det en vända till apoteket (de har tjänat en del pengar på min graviditet nu måste jag säga) eftersom min halsbränna blivit rent ut sagt överjävlig, framför allt om nätterna. Inga utav de tabletter jag tagit hittills hjälper något vidare längre, plus att de dessutom - om de hjälper - bara har effekt i typ 1½ timme. Med andra ord har jag vaknat rätt ofta på nätterna och varit spyfärdig av halsbrännan! Helt omöjligt att sova då, man får tugga i sig ett par tabletter till och vänta en stund, sen försöka somna om. Nu köpte jag Losec Mups, som var SNORdyra men som ska verka i upp till ett dygn. Håller tummarna för att de hjälper för jag har verkligen mått skit de senaste dagarna. Bebis gör visst inget annat än att trycka på både uppåt och nedåt nu.

I fredags blev vi ju utskickade på stan i Falun en stund, på order från barnmorskan på förlossningen, & faktiskt lyckades jag göra ett fynd :-). Inte ens åt bebis den här gången, utan åt mig. Hittade en superfin amningstopp på PoP, på REA... Tro det eller ej. Ibland ska man ha tur!

Jag gillar denna stenhårt!!!

1 kommentar:

  1. Det finns en en sort som är billigare än losec mups men innehåller samma sak... inte riktigt lika svindyra..

    SvaraRadera