söndag 14 juni 2009

Nej, bebis är inte här än.. men förhoppningsvis snart!

De senaste dagarnas händelser:

Fredag morgon; blödning när jag vaknade.. Åkte in till förlossningen för koll. De kollade kurva och bebis mådde bra, inga direkta sammandragningar för mig. Fick order om att åka ned på stan i Falun och gå omkring för att se om det antingen blödde mer eller om jag skulle få mer sammandragningar. Gick omkring där och hade en del sammandragningar men bara ytterst lite blödning. Kom tillbaka upp vid ett-tiden men efter lite mer koll då så skickade de hem oss. BM beordrade mig att komma in till kvällen om jag hade ont, men inte gjorde jag som hon sa heller.. Det fick jag ångra! En värdelös natt blev det med lite slummer framåt morgontimmarna, men ingen djupsömn alls! Kroppen kom aldrig till ro, vilket väl är rätt normalt.

Hur som helst, vi fullföljde planen och var på Rockstad:Falun igår och röjde till Sabatons tioårs-konsert. Hade värkar med ibland mindre än tio minuter emellan, så vi åkte därifrån till förlossningen vid halv ett i natt. Hade tätt mellan värkarna när jag kom in men bebis mådde fint, så jag skulle få sova lite.. Fick smärtstillande som skulle få verka en stund men då plötsligt upptäckte jag att jag blödde mycket! Så, det blev ny kurva på bebis och mig och ny gynkoll, de vågade inte låta mig sova då jag blödde. Hur som helst var jag efter ett tag fortfarande bara öppen 1,5 cm så jag fick en tablett att sova på och en som skulle stanna av värkarna. Halv fyra tog jag dessa och fick sova till nästan åtta på morgonen, jätteskönt! Vilade ett tag till efter det, och hade absolut inga mer värkar. Vi kom fram till att vi skulle åka hem, mot löfte att jag MÅSTE komma in till kvällen så jag inte skulle ligga sömnlös ännu en natt där hemma. Men, när barnmorskan gick för att ordna med papperen fick jag världens ångest och började gråta.. Tyckte det kändes bara jobbigt att åka hem och sen åka tillbaka ikväll, så det slutade med att jag skickade hem Anders så han kan få duscha och sova och ta hand om missarna där hemma.

Själv har jag fått flytta ned till en annan avdelning för att invänta mer värkar - förhoppningsvis. Har jag ont igen i natt så ska jag upp på förlossningen igen, annars blir det att sova här. Vi får se hur det går... Jag har för en liten stund sen haft ett par värkar men nu är det lugnt igen. Ska försöka sova strax för jag tror ju att det sätter igång igen ikväll... Hur som helst så känns det jätteskönt att vara här och inte hemma, här finns det alltid någon att ringa på och jag tror faktiskt att jag får bättre vila här där det inte finns tusen andra saker att fundera på...

Håll tummarna för att det sätter igång på riktigt nu snart så jag får snusa bebis!!!

5 kommentarer:

  1. Håller tummar och tår och försöker skicka stärkande tankar!!

    Kram / Anna Lindh

    SvaraRadera
  2. Självklart håller jag tummarna! Riktigt spännande nu. Jag hoppas det kommer igång ordentligt snart!
    Stor kram och lyckönskningar från Sofia och Alva

    SvaraRadera
  3. *hoppas* *hoppas* =) Håller tummar o tår!!! *Kramar om* /Eva

    SvaraRadera
  4. Vad spännande!
    Kom nu bebis, eller ännu hellre, hoppas att du redan är här!!!
    Mvh
    Kristina

    SvaraRadera
  5. Hoppas det är klart nu ;) väntar med spänning!
    Kraam

    SvaraRadera