tisdag 9 juni 2009

Inköp

Just ja, igår gjordes ännu ett inköp inför bebis ankomst. Har funderat fram och tillbaka om jag ville ha en babyvakt eller inte. Ibland har jag tyckt att det har känts onödigt, men sen när jag har funderat på det så tänker jag att det kan nog vara riktigt skönt! T ex om man har gäster och sitter ute en kväll i sommar medan bebis sover inne, då kan man ju koppla av & slippa springa in och titta till liten stup i kvarten. Eller, om bebis ligger ute i vagnen och sover medan jag pysslar inne.

Bra eller onödigt, det blev en i alla fall. Kollade runt lite och insåg att den de säljer hos Clas Ohlson för 499:- (en TopCom 1010) har fått bäst i test av vi Föräldrar, och är alltså bättre än t ex Philips & Doro som i bästa fall verkar kosta dubbelt så mycket. Det blev alltså en tripp till Insjön igår kväll! Nu ska jag bara provköra den lite så jag slipper krångla med att lära mig hur den funkar efter Pyrets ankomst...

6 kommentarer:

  1. Det inköpet kommer du inte ångra! Det är en kanongrej att ha. Precis som du säger, när du är ute och bebisen inne. Eller tvärtom. Den vi hade var tvungen att ha ström direkt från väggen i sändaren - det var en nackdel när vi hade varit ute och åkt och bebisen somnat i bilen. Då hade det varit bra att ha en batteridriven sändare, som man kunnat satt ut i bilen medan man själv gick in.

    / Vilda

    SvaraRadera
  2. Jag har en likadan här hemma och jag är hur nöjd med den som helst... den har varit till hjälp många kvällar förra sommaren när Walter var liten...

    SvaraRadera
  3. Vilda! Gick det problemfritt att kommentera idag? :-) Skönt, jag hoppas det kan fungera framöver.

    Skönt att höra att ni är nöjda med era, då var det med andra ord inte bortkastade pengar!

    SvaraRadera
  4. Vi köpte den där först och vårt ex var totalt värdelös!! Hade sändaren i knät på Sebastian i bilstolen och lämnade honom sovandes på brokvisten och gick upp med matkassarna. Föräldraenheten hade vi med oss upp och efter en stund sprakade den till lite så Magnus gick ner för att kolla och möttes där av en störtgråtande bebis...
    Vi lämnade tillbaka och lade en hundring till till Philipsen som de säljer på Clas och den har fungerat felfritt! :)

    // Anna

    SvaraRadera
  5. Anna: Jag får hoppas ni fick ett måndagsexemplar.. Vi får prova så får vi se, annars får vi göra som ni och lämna tillbaka!!

    SvaraRadera
  6. Hur har den funkat? Funderar på att köpa en likadan..
    /fru Hallonbåt

    SvaraRadera