måndag 15 juni 2009

Besvikelse... & översvämning!

Nu är jag hemma igen, utan bebis.. Känns skönt, och jobbigt! Hade verkligen hoppats på att inte behöva åka utan bebis, men nu när det uppenbarligen inte händer något så är det skönare att vara hemma. Är dock jätteglad att jag stannade en natt, tror inte jag hade sovit lika gott hemma för då hade jag varit mer orolig.

Innan jag fick åka hem idag gjordes ett ultraljud - fick se bebis för första gången sedan v 18 =D . Allt såg bra ut och blödningen kom inte pga att moderkakan släppt, det var ju skönt! Hon kollade även tillväxten, och jag blevlite förvånad... Har LITEN mage, vägde själv 2700 ungefär.. men hennes mätning visade på över 3,7 kg! Den förväntade vikten enligt kurva osv visade på 3,3, så hon gissade på att vi skulle landa runt 3,5. Ingen jättebebis på något sätt, men jag var så inställd på att det skulle vara en liiiiiten ;-).

Tror för övrigt nu plötsligt att det är en liten grabb i min mage, för hon ryckte väldigt plötsligt undan från magen under ultraljudet och jag kan tänka mig att det var just för att jag inte skulle råka se en snopp/pung. Är det en tjej är det ju liksom inte lika lätt att bara råka se i förbifarten.. men men, vi får väl se. Har ju varit övertygad om en tjej på sista tiden.

Jag får INTE gå ut på fler långpromenader utan jag ska bara vila nu, äta och sova så mycket det går. Antar att mina promenader bara sätter igång dessa j*la förvärkar som inte leder till någonting, så nu ska jag invänta att kroppen sätter igång det själv ordentligt.

Sov en stund på eftermiddagen idag, och sen har jag bara suttit i soffan och softat. Har haft en hel del sammandragningar och ett par värkar men inget mer. Bebis rör sig för fullt och det gör rent ut sagt SKITont, den har det rätt trångt där inne...

Här hemma är större delen av byn halvt översvämmad. Vattenflödet är HELT sanslöst efter flera dagars ihållande regn! Dammarna är översvämmade, på vissa ställen rinner vattnet över byvägen, och nere i vår fårhage är vad som tidigare varit två parallella vattendrag för tillfället ett stort... Jag har tagit en massa kort & filmat lite. Här kommer två bilder på vattenkaoset på vår gård...

Här brukar det till vänster flyta en rätt stillsam liten å, och till höger
vara ett smalt, stillastående vattendrag...


Här brukar det också flyta på stillsamt, ett smalt vattendrag. De två träden brukar stå
alldeles i vattenkanten... Det brukar dessutom vara rätt långt från vattnet upp till bron!
Nu sköljer det ÖVER den...

2 kommentarer:

  1. Jobbigt att det inte blev som ni alla trott. =( Men jag är säker på att knytet kommer till er alldeles alldeles snart! Kämpa på!

    SvaraRadera