söndag 21 juni 2009

Inser att det är bäst jag skriver något

Nästan ett helt dygn sedan sist ju.. men det är stillestånd!

Har fått mig två nätters riktigt vettig sömn, plus att jag i övrigt mest har legat i sängen fredag och lördag, så idag har jag faktiskt känt mig rätt så pigg! Har varit igång i alla fall, varit ute och krattat lite ris efter att Anders klippt häcken, storstädat sovrummet och fixat lite mat. Har dock ruskigt ont i ryggen nu känner jag så jag får nog lov att lägga omkull mig en stund snart.

Har i alla fall varit på mycket bättre humör idag, beror säkert både på att jag är utvilad och på att det har varit riktigt fint väder! Bebis rör sig mycket men inte med samma kraft som igår, idag är det lite mer lojt buffande.

Ska snart gå ned och se om sängen är torr så vi kan montera ihop den, det är liksom bara det som fattas innan allt är klart för bebis hemkomst. Vem vet, det kanske tom är därför som bebis inte tittat ut än? Den kanske är smart och väntar på en färdig sovplats ;-). Hur som helst så längtar jag efter att få den iordningställd så det är klart.

Har fortfarande ihållande molvärk i mage och rygg, och oregelbundna värkar som kommer och går, men nu får jag inte upp hoppet så lätt igen inte. Väntar på något riktigt rejält nu, nu får väl vattnet gå eller så innan jag vågar tro på att det är allvar... Antingen det eller så ska jag ha värkar som gör så ont så jag skriker! =P Hur som helst så kommer jag bli så nedslagen om jag får åka hem från förlossningen en gång till utan bebis så jag hoppas hoppas hoppas att det inte blir så!

2 kommentarer:

  1. Bebis!
    Mamma och pappa längtar tonvis efter dig nu, kom ut! Imorgon är en bra dag, då ska det vara fint väder men inte riktigt så där kanonhärligt som de har lovat tills i slutet av veckan, så kommer du imorgon hinner du kika lite på världen hemma hos dig innan dess!

    // ANna Lindh

    SvaraRadera
  2. & bebis! Glöm inte att vi har ett bröllop på lördag, kombinerat med storebrors födelsedag, så kom INNAN dess, snälla söta lilla du... :-)

    SvaraRadera