måndag 8 juni 2009

Väntan, väntan, väntan...

Satte lite hopp till nattens fullmåne, men inte hände det något för det inte! Har fortfarande mycket förvärkar, en del rejält smärtsamma, framför allt på kvällar och nätter men även några på dagarna. Annars är det mest massor med sammandragningar som inte gör ont på dagtid. Rätt vad det är så kommer det dock någon som känns rejält! Det känns som att bebis fått lika nog som jag av det här - sätter det inte igång snart så sparkar den sig ut ur sidan på mig. Det onda revbenet gör nu helt sjukt ont och halsbrännan har blivit värre återigen. Vill bara få ut min lill* nu!! Så mycket trevligare det vore att ha liten på utsidan... :-)

Träffade en föräldragruppsmamma igår, dock utan bebisen tyvärr. Hon blev akutsnittad och tösen kom 4½ vecka för tidigt. Hon vägde typ 2,1 kg bara, och har nu tagit sig upp till 2,4. Man kan knappt tänka sig hur liten hon måste ha varit.. Skönt att allt gick bra dock!

Vi hade en "gravid-lunch" inplanerad kl tolv imorgon.. Vi var tre mammor kvar men igår kom ett MMS med ännu en liten flicka, så nu är vi två! Det gjorde att vi bjöd in alla nyblivna mammorna också, ska bli kul att se om det är någon som orkar & vill komma med de små underverken! Innan lunchen ska jag och Anders in och titta på bilderna som togs i fredags, och se vad vi ska beställa för några. Ska bli riktigt roligt att se eftersom de få bilder jag såg i kameran var riktigt fina!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar