lördag 6 juni 2009

Nationaldag!

Tja, vad säger man? Grattis Sverige, eller något :-). Finns inget riktigt passande att uttrycka, men flaggan är i alla fall hissad här ute och jag sitter som bäst och funderar på om jag orkar åka in till Leksand och sjunga allsång i Gropen eller inte. Brukar göra det, men å andra sidan brukar det vara bättre väder också! Tycker inte nationaldagsfirandet är så roligt att det ska göras till varje pris, och jag känner verkligen inte för att sitta och frysa.. Well, har en halvtimme på mig att bestämma mig!

I övrigt är jag mest orolig över Leo som varit borta sedan tidigt igår morse... Han är sällan borta länge, och brukar oftast komma när jag ropar. Nu har jag varit ute en sväng igår kväll och en idag på förmiddagen och ropat och lockat, men ingen Leo. Dumma katt, kom hem nu!! Jag är ju världens hönsmamma när det gäller katterna, jag vill veta att de är i närheten och mår bra helst. De får gärna springa ute bara de kommer hem med jämna mellanrum ;-). Blir direkt jättenojig och helt övertygad om att något hänt - har redan kollat dikena ute vid riksvägen...

Håll tummarna för att han snart är hemma!!

2 kommentarer:

  1. Han ligger under getternas hus i get-hagen, haha! Jag tror han fått för sig att han är en get! =)
    //Carin

    SvaraRadera
  2. Seriöst? Låg han där?? Han har ju visat sig här hemma nu i alla fall, till min stora glädje, men nu är han ute någonstans igen :-)

    SvaraRadera