fredag 5 juni 2009

Känns som att tiden står stilla...

Man förstår onekligen uttrycket "i väntans tider" just nu! Det känns som att jag inte gör annat än att vänta och längta. Ändå försöker jag att i alla fall göra någonting varje dag, träffa någon för en fika eller så, så tiden ska gå lite fortare. Det hjälper dock inte så mycket :P.

Igår var jag till barnmorskan, och hon gjorde bara de vanliga kontrollerna. SF-måttet mäter nu 34 cm och jag ligger fortfarande precis på kurvan. Bebisens hjärtljud var på 152 och det tror jag var det högsta hittills faktiskt - höga hjärtljud pekar ju på en tjej säger de så jag håller fast vid det ;). Mitt blodtryck hade sjunkit(!) ett snäpp igen, helt sjukt då de flesta får högre blodtryck ju längre mot slutet det går. Hon ville inte kolla om det hänt något med livmoderhals eller -tapp utan sa att det är bäst att pilla så lite som möjligt. Dock trodde hon, med förvärkar och annat i åtanke, att bebis tänker komma snart. Hon hade mycket svårt att tro att den tänker stanna inne till mitt beräknade datum i alla fall, kan ju bara hoppas att hon har rätt!

Gick in hos fotografen också igår och bokade tid för en fotografering av magen, skulle det göras så var det ju liksom nu.. Blev en tid idag på förmiddagen vilket gav mig lite panik när jag insåg hur jag såg ut i håret. Ingen frisyr alls kvar och utväxten från hell... Ringde min frissa som faktiskt hade tid för mig och sen på kvällen färgade vi hår här hemma. Känns SÅ bra att ha det gjort, blir ju även fotografering med bebis till tidningen sen så då är det skönt att se lite presentabel ut.

Hur som helst, idag på förmiddagen var jag och Anders in och blev fotade, och en hel del kort blev det på bara mig och magen också. Vi fick se några bilder direkt i kameran och de var kanonfina! Vi ska tillbaka på tisdag (om inte bebis kommer innan dess då...) och titta igenom alla bilder och välja ut vad vi ska ha. Jag som hatar att vara med på kort är riktigt fascinerad över hur duktig han är på att fota (han gjorde även vårat bröllopsalbum) och hur han kan få t o m mig att vara nöjd!

Idag har jag känt mig helt slut hela dagen, ända sedan jag kom hem från fotograferingen. Har sovit ett par timmar i soffan och bara vilat utöver det, men likväl helt utmattad. Både kropp och huvud känns som att de inte orkar mer. Hoppas på bra sömn i natt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar