tisdag 23 juni 2009

Nu är vi redo för bebis ankomst!

Sådär ja, sängen står redo för bebis! Ääääntligen! :-) Hade tänkt att jag skulle på med ett spjälskydd också men det blev nästan bökigt nu när botten är på översta läget, då ska spjälskyddet knölas ned mellan madrassen och spjälorna och madrassen är verkligen preciiis så stor som sängen. Det går ju, helt klart, men jag tänkte att jag avvaktar och ser om inte bebis ändå kommer vara något sånär still i början. Känns mer relevant att ha det när bebis blir lite mer aktiv och kanske dunkar i huvudet, jag vet inte. Märks det att det behövs så får jag klämma dit det redan nu!

Ett stoooort tack till mamma som sytt sängkläderna av mina älskade ko-lakan (det blev även ett örngott till amningskudden, kanonfint!) och som fixat med täcke och kudde och allt möjligt annat pyssel till liten. Det är guld värt! Nu står sängen klar som du ser och jag kände mig verkligen helt harmonisk när jag hade bäddat och fått klart!


Strax ovanför sängen hänger finaste speldosan som jag fick från syster med make idag! Helt underbart söt, den spelar Blinka lilla stjärna och så blinkar det två röda lampor under ögonen på larven. Bedårande!!

Har även lagt fram skötbädden nu, i badrummet, så KOM NU BEBIS!!! :-)

3 kommentarer:

  1. Åhh vad fint det blev! =)

    SvaraRadera
  2. Vad fint det blev! Jag blev lite tårögd när jag tittade på bilden och läste vad du skrivit. Nu
    måste du komma snart lilla bebis. Du är ju så efterlängtad!!!
    Mamma/mormor

    SvaraRadera
  3. Vad fint! Välkommen lilla bebis. Kramar Eve

    SvaraRadera