torsdag 25 juni 2009

Just nu har jag ett nytt kärleksförhållande!

& ett mycket intensivt sådant! Jag ääääälskar min TENS-apparat!! :-)

Blev väckt i morse vid fem av en värk som inte var av denna värld, jag visste inte vart jag skulle ta vägen! Hade sedan under 1½ timme rejäla värkar med allt mellan 3 & 7 minuter emellan, olika hela tiden. Denna gång är det jävlar i mig på riktigt alltså, för nu känns det som mitt bäcken ska dela sig på två håll samtidigt varje gång det kommer en värk... De kommer nu med lite längre emellan men de gör fortfarande lika ont, så nu väntar jag bara på intensiteten. Avtar de här värkarna också så kommer jag seriöst att lägga mig och gråta! Det KAN inte vara förvärkar som gör såhär ont alltså, det finns bara inte!

Hur som helst så satte jag på mig TENS-plattorna och vilken skillnad den gör under värkarna alltså! Klart det gör ont men det är definitivt lättare att härda ut!

Har inte ringt förlossningen än, väntar på lite tätare frekvens mellan värkarna men nu kan jag inte annat än tro att vi ska åka in och föda barn idag. Håll alla tummar ni har!!!

13 kommentarer:

  1. Hej!
    Det var ett tag sen vi hördes, men jag brukar vara in och kolla hur det går för dig och magen. Jag kan tänka mig att tiden går otroligt långsamt när man bara väntar, men hos oss går den overkligt fort! Lillan är redan 3½ månad och jag tycker att det går alldeles för snabbt!
    Hoppas att det var förlossningen som kom igång och att jag nästa gång jag hälsar på hos dig får läsa att du är en trött, lycklig nybliven mamma!
    kram/Åsa

    SvaraRadera
  2. Åhh så spännande! Hoppas verkligen att det sätter fart på riktigt åt dig nu. Förstår att väntan ni fått genomlida måste kännas som en evighet. Stort lycka till!!!

    SvaraRadera
  3. Lycka till och njut av upplevelsen! (Hmm lättare sagt än gjort :) )
    //Kristina

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vi har bara träffats typ en gång genom Elin, men jag har för mig att du har PCO? Det har nämligen jag med, vad roligt att du äntligen lyckades bli gravid! Jag blev själv gravid och vi fick våran gosse för snart tio månader sedan! Jag håller tummarna nu!

    SvaraRadera
  5. spännande. Hoppas att du har din prins/prinsessa i famnen när jag skriver detta

    SvaraRadera
  6. Vad häftigt! Hoppas att ni har liten hos er snart!

    Alva har idag åkt på sin första öroninflammation. Trist, men jag får vara glad att hon klarade sig utan sjukdomar sina första fem månader!

    Stor kram från Sofia

    SvaraRadera
  7. ÄNTLIGEN är du här! VÄLKOMMEN till världen söta goa efterlängtade FREJA.
    Stort, stort GRATTIS till de stolta föräldrarna.
    Kramar i massor från lycklig nybliven mormor.

    SvaraRadera
  8. Ett stort grattis! Det är en otroligt fin dotter ni fått! Är så glad för er skull!

    Jag hoppas att Alva och Freja får träffas någon gång trots att det skiljer ett antal mil mellan oss!

    Det ska bli spännande att få höra lite mer detaljer sen! Njut nu av första tiden som mamma.

    Stor kram från Sofia

    SvaraRadera
  9. GRATTIS till lilltjejen!
    Vad kul!
    Hoppas att allt gick bra och att ni alla mår bra!
    Varmaste hälsningar från
    Kristina

    SvaraRadera
  10. Grattis Maria till lilla tjejen.
    Hoppas att allt gick bra och att ni mår bra.
    Kram
    Ann-Marie (Racoon)

    SvaraRadera
  11. Ett jättegrattis till er superfina tjej. Vilda har skickat bild på henne! Vilket mästerverk! Stor kram till dig och hela din familj.

    /Åsa

    SvaraRadera
  12. Åh! Grattis!! Förstår att du har blivit mamma!! Helt underbart!! Kram!

    SvaraRadera