torsdag 17 mars 2011

Dags igen?

Hmm, det var visst bara ett tag det höll i sig med mitt lite mer frekventa bloggande.. Ska försöka göra ett ryck igen!

I fredags var jag på återbesök på ögonkliniken där det kunde konstateras att båda flikarna har läkt mycket fint efter operationen, inga veck och ingen ärrbildning. So far, so good. Mitt vänstra öga ser jag nu mycket bra på, medan jag på det högra nu har lite översynthet istället för den kraftiga närsynthet jag hade tidigare. Dock så rör detta sig om något som i 9 fall av 10 fixar till sig i den naturliga läkprocessen. Jag upplever ju redan en liten förbättring så det ska nog ordna till sig. Skulle det mot förmodan inte göra det så blir det en kompletterande behandling som ingår i kostnaden för den första, men det dröjer tills de vid flera undersökningar konstaterat att det inte förändras något mer. Nästa återbesök blir om ungefär sex månader, så det är ju bara att hoppas att det blivit bra tills dess :).

I övrigt är det fullt upp, vi jobbar i ett totalt kaos då ombyggnationen på jobbet är inne i sin rörigaste fas. Det är inte lätt att vara varken kund eller personal där nu alltså, men det är bara att försöka göra det bästa av situationen. Dock frestar det på, varje moment är mer omständigt och tar mer tid än annars.

Freja är sjuk - igen - och man börjar känna att räcker det inte snart? Hon fick jättehög feber på söndag kväll, och sen hosta och snuva på det. Anders var hemma mån-tis då jag kände att jag behövde vara på jobbet lite (var bara där måndagen på hela förra veckan) och nu har jag haft ons-tors ledigt och tagit hand om henne. Det är lite påfrestande, för hon är uppenbarligen inte sjuk nog för att ta det lugnt och inte vara så makalöst trotsig...

Idag blir det iaf en vända till Falun, Freja ska få leka med mormor en stund medan jag träffar Sara som är hemma en sväng för att åka Skidspelen. Riktigt skoj, vi ses alltför sällan!

Nu, dags för lite frukost och sen ägna mig lite mer åt madame...
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar