måndag 21 mars 2011

Dripp, dropp....

... från taken i floder, underbart! I nästan samma takt från näsan, not so lovely... :P Har i alla fall fått en dag med välbehövlig vila då Freja som sagt fick komma tillbaka till dagis idag. Hon verkar ha fixat det bra för ingen har hört av sig, så jag hoppas att det är en nöjd och glad unge jag alldeles strax ska åka och hämta. Blir väl som vanligt; hon säger Neeej och springer iväg för att få leka mer... det där är i alla fall en unge man inte behöver ha dåligt samvete över att lämna på dagis! :)

Ni som har läst tidigare minns kanske att jag önskade mig något mer fackligt uppdrag..? Idag ramlade det in ett erbjudande; Handels S-förening. Blev visst styrelseledamot där, och på samma gång medlem i Socialdemokraterna. Har gått och funderat på sådant medlemskap ett tag nu faktiskt, och på ett lite större politiskt engagemang, och så kom den här förfrågan. Det var väl liksom dags då, tänkte jag :). Det känns som rätt forum, det blir ju politik med den fackliga tanken i botten och det ligger mig varmt om hjärtat. Återstår att se vad det innebär i praktiken, blir intressant att gå på det första mötet till att börja med.

Nej, nu ska jag åka och hämta hem min lilla skrutt!
Published with Blogger-droid v1.6.7

3 kommentarer:

  1. Underbart med takdropperierna, näsan kan ju lugna ner sig! Grattis till uppdraget!

    SvaraRadera
  2. Tack tack! Jag hoppas det blir givande! :)

    SvaraRadera
  3. När är 1:a mötet da? Helspännande!

    SvaraRadera