onsdag 2 mars 2011

Ny dag, nya planer

Idag känns som en riktigt bra dag! :) Man kan skymta solen där ute och jag hör fåglarna kvittra, sånt gillas! Dessutom ska vi ta oss till Borlänge en sväng idag, tror både jag och Freja kommer må bra av det. Hon har ju bara varit hemma en vecka nu eftersom hon blev sjuk och det märks på henne. Hon känns grymt understimulerad nu... Hoppas bara hon har energi nog så hon håller humöret uppe, men annars är det ju inte värre än att vi ger upp och åker hem.

Har hittat mig en ny hobby också, en alldeles lagom sysselsättning, har återupptagit makramé-knytandet. Började med de vanliga typerna av vänskapsband som jag mindes från att jag var liten (oj vilka flashbacks från dagkollona på Hellmansö det kom...) och håller nu på och surfar runt och lär mig fler tekniker. Kommer ju inte få användning av alla band som blir, men det är verkligen precis lagom avancerat, och det är så skönt att ha händerna sysselsatta. Sen kräver det inte mer uppmärksamhet än att man kan titta på tv samtidigt, eller föra ett samtal. Ska slänga upp lite bilder på vad som blivit tillverkat efterhand. Nu ska jag knyta vidare :)
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar