tisdag 8 mars 2011

Revision

Ja, idag har vi suttit på avdelningens kontor och påbörjat vårt arbete med att gå igenom budgetar, utfall, verksamhet och annat på Handels avd 13. Det är faktiskt både roligt och intressant, och framför allt är det givande att få lite mer insyn i vad de faktiskt håller på med och hur man jobbar. Det här är andra gången jag är med och nu går det snabbare och bättre än sist och jag känner lite mer att jag förstår vad det är vi tittar på :) Vågar ta lite mer plats och jag märker att det faktiskt är jag, som dels är väldigt grön och dels inte har fått någon utbildning, som driver på mest. Framför allt ser till att vi kommer framåt :) Det känns bra! Riktigt kul har jag tyckt att det har varit att vara på plats på avdelningen och lära känna dem som jobbar där lite bättre! Det är bra att få ansikten till alla namn man hör och läser och på de man ändå ringer och pratar med lite då och då.

Det här har varit en BRA dag, skönt att det tog den vändningen för igår var det mesta bara jävligt drygt... Man kan ju inte vara på topp jämt!

Imorgon när jag lämnat Freja på dagis tänkte jag kika in på jobbet en sväng innan det bär av mot Borlänge igen. Vi är ju då mitt i en stor ombyggnation och idag rev de ned "min" avdelning. Är på ett sätt glad att jag slipper vara där mitt i det värsta, men bävar samtidigt lite lätt inför det faktum att inget kommer vara sig likt när jag är tillbaka nästa måndag...

Nej, nu ska jag ta och stoppa min trötta kropp i ett varmt bad och hoppas huvudvärken blir bättre. Sen blir det sängen, är jättetrött efter en natt med många Freja-relaterade uppvaknanden och en tidig morgon på det.
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar