tisdag 1 mars 2011

Tankar...

Jaha, idag blev det alltså ännu en VAB-dag med lillfis. Hon hostade otäckt även i natt och jag kände att jag inte kunde släppa iväg henne till dagis. Anders var hemma igår så det blev ju liksom min tur idag. Skönt att få lite tid med fröken men mindre trevligt att hon inte är helt pigg.

Skulle behöva jobba känner jag, mår aldrig riktigt bra av att bara vara hemma. Min hjärna behöver ha fullt upp! Huvudet jobbar på högvarv även när jag är hemma, vilket inte alltid är så spännande. Det är bra med tid att fundera men inte med FÖR mycket tid. Jag blir lite smått tokig faktiskt...

På tal om tankar så satte kursandet igång en massa i huvudet på mig också... Bl a känner jag ett mycket större driv vad gäller det fackliga arbetet nu! Det är så skönt att bli taggad, och känna engagemanget komma tillbaka! Tror jag behöver hålla på med något som jag verkligen känner för, har ju haft andra sådana sysselsättningar tidigare och saknar det. Nu är det kanske det fackliga som det är dags att engagera sig lite mer i? Skulle vilja ha fler uppdrag inom det men vet inte riktigt vad jag ska ge mig på :). I dagsläget sitter jag i klubbstyrelsen på jobbet, är skyddsombud och sitter som revisorselev när vi reviderar avdelningens arbete. Det senare ska vi för övrigt ägna tre dagar åt nästa vecka. Så, vad ska jag mer göra? Fick igår förslaget att hänga med på uppsökeri, och det lät som en MYCKET bra idé. Tyvärr är det lååångt tills det är dags för det igen, då den senaste driven var v 6...

Nåväl, får fundera vidare och hålla ögonen öppna efter lediga uppdrag...

Nu ska Freja och jag vara hemma två dagar till då jag är ledig från jobbet, så jag hoppas hon piggnar på sig. Har planerat en sväng till Borlänge imorgon, behöver åka till ÖoB och fylla på med städ- och hygienprylar, och så tänkte jag mig till Kupolen en sväng. Gäller bara att fröken orkar med...
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar