tisdag 1 mars 2011

Ett seriöst försök..

... att blogga lite mer. Har konstaterat att jag sitter ju aldrig vid datorn typ, därav att jag är helt värdelös på att uppdatera bloggen... Dock så är jag ju nu nöjd ägare av en android-lur (HTC Desire HD) och den är ju typ jämt med, så idag tog jag hem en Blogger-app så jag enkelt och smidigt kan blogga från mobilen. Eller, mobil och mobil, känns mer som att man har en liten handdator som man då och då råkar använda som telefon :P

Nu är det som vanligt en sen kväll, har visst halkat in i mina gamla sov-rutiner... Måste bli ändring på det. Snart. Eller sen. Är inte trött på kvällarna för tillfället, och inte alls lockad av att sova. Typ som för några år sen, la mig ALDRIG före tolv (utom då jag somnade i soffan) men tiden med liten bebis ändrade på det. Nu dock, back to the old routine men jag vet ju att det inte håller i längden så jag SKA ta tag i det, gäller bara att vända rätt på sovtiderna igen.

Ser fram emot morgondagens Borlänge-utflykt, den är välbehövlig!

Nu ska jag försöka trötta ut hjärnan med lite läsning så jag får sova sen.. För tillfället läser jag Tant Julia och författaren av Mario Vargas Llosa, faktiskt riktigt bra so far. Ger mig sällan på Nobelpristagarna men det här var värt försöket. En mycket välskriven bok med ett fantastiskt språk, målande och beskrivande. Samtidigt med den håller jag på med serien Det mörka tornet av Stephen King, men den ligger på vänt just nu, mitt i en bok. Inget ovanligt när det kommer till mig, att ha två eller fler böcker på gång samtidigt. Har inga problem att hålla isär handlingarna och tycker det är ultimat att då kunna välja bok efter humör. Läser lite varje kväll, med mycket få undantag, det är nästan som en tvångstanke :)
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar