fredag 18 mars 2011

Falubesök!

Japp, eftersom finaste Sara är "hemma" i Falun för att åka skidspelen så blev det en tripp dit igår för en fika med henne. Förkylda lillskruttan fick leka med mormor under tiden för att inte smitta Sara.

På väg till Falun stannade vi till på Familjebutiken Calimero i Sågmyra där det blev två tröjor åt Freja från härliga Maxomorra, samt ett fynd åt mig i form av en mössa för 25 ynka pix. Tröjan med döskallar högg Freja direkt och sa DEN! medan den med fladdermusen (som för övrigt är riktigt orange, inte nästan gul som på bilden...) fick hon lov att smälta en stund innan hon kom fram till att hon ville ha den. ALLT annat dissades och hon sa tom åt mig att hänga tillbaka en tröja. Stod till slut bara och skrattade åt min lilla tös, hon har tre månader kvar till tvåårsdagen och redan vilja nog för en hel tonårstjej...

Väl i Falun blev det en fika på Wayne's, varm choklad och en helt makalös mintchokladkaka, typ som en riktigt tjock och krämig kladdkaka med mintsmak. Uuunderbart! Sedan tog vi en liten vända på stan vilket resulterade i en apsnygg mugg åt pappan, ännu en tröja åt Freja och ett gäng halksockor. Inget åt mamman, förutom två begagnade böcker. :)

Hämtade sedan en mycket trött liten tös hos mormor och drog hem igen. Natten har innehållit en massa hosta och en ledsen tös som till sist intog pappas sänghalva och sedan sov sött. Hon är helt klart inte redo för dagis än så idag är jag hemma på VAB. För tillfället inväntar jag mest att hon ska vilja sova lite så jag får göra detsamma....
Published with Blogger-droid v1.6.7

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar