torsdag 3 mars 2011

Morgontrött men med allvarliga funderingar

Ja, dottern är morgonpigg men inte jag. Satt jag uppe alldeles för sent och knöt ännu ett armband. Ett som blev jäkligt snyggt faktiskt, måste jag säga. Köpte lite fler färger igår så nu blev det ett i rött och svart :). Slänger med en bild på det, men ha i åtanke att färgåtergivningen inte är särskilt bra, det är klarrött och svart i verkligheten. Ska ta kort med systemkameran sen och lägga upp, så det blir lite bättre bilder.

Just nu är jag glad över Barnkanalen, för tack vare den ligger jag kvar och drar mig och det är ingen som tjatar på mig att komma upp än. Men men, det är en fråga om minuter så det är nog lika bra jag tar mig upp. :)

Något att tänka på: I USA kämpar facken nu för sina rättigheter på flera platser. Förslag har kommit att fackförbunden ska förlora sin förhandlingsrätt, och det för att spara pengar... Här i Sverige står det i Medbestämmandelagen att föreningsrätten skall lämnas okränkt, vilket är en otroligt viktig sak. Men hur länge står det kvar? Vi har politiker som väldigt gärna vill försvåra för fackförbunden. Om vi inte passar oss så kanske vi står utan en vacker dag inte alltför långt in i framtiden, och hur kommer det påverka oss som arbetstagare? Tänk på det nästa gång det är val... och du som inte är med i facket och inte tycker att det är viktigt, du borde läsa på om vad arbetarrörelsen har åstadkommit under årens gång... Skulle DU vilja göra ditt jobb med avsevärt mycket mindre betalt, kanske ha tolv timmars arbetsdag och inte ha någon lagstadgad rätt till semester? Nä, trodde väl inte det...
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar:

  1. Upp till kamp emot...!
    Vad är det med folk, passiva och håglösa? Vi har fått det samhälle som folk vill, genom demokratiskt val men det är fasen så man tappar tron på demokrati...

    SvaraRadera