söndag 20 mars 2011

Risig...

Hu... Det känns som att jag har svalt två golfbollar, taggiga sådana... Är dessutom vansinnigt torr i halsen så det gör förbannat ont att svälja. :/ Lägg till hosta på det, och sen det faktum att jag sen några år tillbaka känner av bihålorna nästan varje gång jag blir förkyld (får grym huvudvärk då...) så har ni min status för tillfället. Känner mig sådär fjantigt ynklig, men det får man väl göra ibland..?

På den positiva sidan kan noteras att obehaget med hjärtat har minskat avsevärt, skönt nog! Började bli riktigt orolig faktiskt när det höll i sig så många dagar.

Helgen har bjudit på ett alldeles fantastiskt väder, idag med mycket takdropp, det måste ju bara gillas - eller snarare älskas! Bitterheten över att jag inte orkat vara ute och njuta av det hela, den får jag väl liksom bara svälja :P

Lillfis är fortfarande hostig, om än inte lika mycket, och snuvig. Snuvan har dock gått från tjockt och segt till riktig rinnsnuva så det känns lovande. Hon har varit feberfri i flera dagar nu så imorgon bitti ringer jag dagis och hör om hon är välkommen tillbaka. Hon är understimulerad deluxe efter en vecka hemma och som jag mår kommer jag inte orka aktivera henne nog. Behöver mest bara vila mig i form känner jag. Hoppas hoppas hon är pigg och dagis samtycker, så jag kan få köra dit henne några timmar i alla fall, för bådas våran skull :)

Idag har världens bästa relationskomedi Coupling gått varm här hemma. Har haft min box utlånad alltför länge och verkligen saknat den, så det är riktigt nice att ha den hemma igen! Blir säkert några avsnitt imorgon också!
Published with Blogger-droid v1.6.7

1 kommentar:

  1. Det finns inget bättre än takdropp och Couplings för att bli frisk! Krya, krya, krya!

    SvaraRadera